Telefoni
Beställ telefon, mobiltelefon och tillbehör
Telefon, mobiltelefon och tillbehör beställer du i eKatalog - beställningsportal.
Man beställer mobilabonnemang och mobilt bredband via eKatalogen och för att beställa en ny fast anknytning så får man beställa det via mail till tele@regionvastmanland.se.
Leveranstid är upp till 5 dagar från att beställningen blivit godkänd av din chef och om varan finns i lager.
Hämta ut beställning
När du fått information om att din beställning är färdig så hämtar du ut den hos Telesupporten, Regionhuset ingång 4. Ring innan för att bestämma tid för upphämtning: 021 - 17 35 00, knappval 2.
Öppettider Telesupporten
Vardagar klockan 09.00-12.00 och 13.00-15.00.
Anmäl borttappad/ stulen mobiltelefon
Gör en anmälan hos polisen om du tappar bort din arbetstelefon eller om den blir stulen. Kontakta sedan Telesupporten för att spärra ditt simkort. Ange diarienumret du fått från polisen.
Hänvisa fast telefon
Hänvisa din fasta telefon genom att invänta ton och tryck in önskad hänvisning enligt listan nedan. Datum anger du i följden månad, dag: MMDD. Tid anger du i följden timme, minut: TTMM. Telefonen öppnas automatiskt vid angett datum eller tid. Vill du istället ta bort hänvisningen manuellt inväntar du ton och trycker #23# och inväntar ton.
Välj mellan följande meddelande:
- Deltid *23*6*MMDD#
- Gått för dagen *23*2#
- Lunch (1 tim) *23*1#
- Lunch *23*1*TTMM#
- Sammanträde *23*4*TTMM#
- Semester *23*7*MMDD#
- Sjuk *23*9*MMDD#
- Tillfälligt ute *23*0#
- Tjänsteresa *23*5*MMDD#
- Tjänsteärende *23*3*TTMM#
- Tjänstledig *23*8*MMDD#
Hänvisa mobiltelefon
Så här hänvisar du din telefon:
- Gå till Personlig Intern Telefonkatalog
- Logga in med ditt HSA-ID och lösenordet "starta" om du inte bytt lösenord tidigare.
- Tryck på "Hänvisningar".
- Tryck på "Hänvisningsorsak" och välj den orsak som passar i listan.
- Fyll i starttid och sluttid för hänvisningen.
- Tryck på "Skapa hänvisning".
För hjälp med hänvisning eller inloggning ring Kontaktcenter:
Internt: 990 (från mobil), 99 (från fast telefon)
Externt: 021-17 30 00
Flytt av telefoner eller anknytningar
Kontakta Telesupporten för att flytta telefoner eller anknytningar. Ska ni flytta en hel avdelning så skicka gärna planritningen till telesupporten.