
Kundrådgivare till Kollektivtrafikförvaltningen
Kollektivtrafikförvaltningen söker dig som vill vara med och forma morgondagens Kollektivtrafikförvaltning.
Om arbetsplatsen
Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland är organiserat under Region Västmanland där även Svealandstrafiken är ett delägt dotterbolag. VL är det gemensamma varumärket under vilket Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland och Svealandstrafiken AB tillsammans marknadsför kollektivtrafikresandet i Västmanland. För att göra det enkelt för kunder och resenärer kallar vi oss helt enkelt VL när vi är tillsammans. Vårt uppdrag är att identifiera medborgarnas behov av kollektivtrafik på kort och lång sikt. Vår vision är att skapa ett effektivt kollektivtrafiksystem som är konkurrenskraftigt och bidrar till landsbygdens, kommunernas och regionens utveckling. Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar även för sjukresor, färdtjänst, särskild skolskjuts och andra samhällsbetalda resor.
Arbetsbeskrivning
Är du lösningsfokuserad och intresserad av människor? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag. Som behovsanställd på Kollektivtrafikförvaltningen kommer du att jobba på varierande positioner, samtliga med kunden i fokus.
Du kommer arbeta i beställningscentralen för den särskilda kollektivtrafiken, Tåg i Bergslagens Kundservice, VL kundservice.
I beställningscentralen kommer du bland annat:
- Svara på samtal, boka och planera resor i vårt bokningssystem.
- Boka stående och återkommande resor för kortare eller längre perioder.
- Boka gruppresor och utflyktsresor.
- Vid bokning av sjukresor kommer du att ägna dig åt myndighetsutövning.
I våra kundservicefunktioner kommer du bland annat:
- Svara på samtal.
- Hantera reklamationer, frågor och synpunkter från våra resenärer.
- Hjälpa resenärer med bokning av ledsagning.
- Hjälpa kunder som har drabbats av trafikstörningar.
- Svara på inkommande mejl, ärenden och skolkortsärenden.
- Hantera vår Facebook-kommunikation.
- Ta emot kunder i vår reception
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i ett serviceyrke så som kundtjänst/ kundservice eller som beställningsoperatör där du huvudsakligen arbetat via telefon (inklusive administrativa arbetsuppgifter).
Du ska ha god datorvana och lätt för att lära dig nya system eftersom vi arbetar i flera olika system. Du ska vara professionell och alltid sträva efter god service till våra kunder och resenärer. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Självklart är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som uttrycker en positiv attityd till arbetet. Då det stundtals är hög arbetsbelastning är det viktigt att du är stresstålig. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning med arbete vid behov, främst under kvällar och helger under sommaren. Utbildning kommer att hållas under dagtid på vardagar under våren.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 8 april 2025
Intervjuer och tillsättning av tjänster kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Om regionen
Kontaktpersoner
Liknande tjänster
Tjänst | Ort | Ansök senast |
---|---|---|
Bemanningsassistent till Hjärtavdelningen | Västerås | 2025-04-06 |
Administrativ assistent till Kontaktcenter | Västerås | 2025-04-02 |