Kundrådgivare till Kollektivtrafikförvaltningen

Refnr: 20250261

Kollektivtrafikförvaltningen söker dig som vill vara med och forma morgondagens Kollektivtrafikförvaltning.

Om arbetsplatsen

Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland är organiserat under Region Västmanland där även Svealandstrafiken är ett delägt dotterbolag. VL är det gemensamma varumärket under vilket Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland och Svealandstrafiken AB tillsammans marknadsför kollektivtrafikresandet i Västmanland. För att göra det enkelt för kunder och resenärer kallar vi oss helt enkelt VL när vi är tillsammans. Vårt uppdrag är att identifiera medborgarnas behov av kollektivtrafik på kort och lång sikt. Vår vision är att skapa ett effektivt kollektivtrafiksystem som är konkurrenskraftigt och bidrar till landsbygdens, kommunernas och regionens utveckling. Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar även för sjukresor, färdtjänst, särskild skolskjuts och andra samhällsbetalda resor.

Arbetsbeskrivning

Är du lösningsfokuserad och intresserad av människor? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag. Som behovsanställd på Kollektivtrafikförvaltningen kommer du att jobba på varierande positioner, samtliga med kunden i fokus.

Du kommer arbeta i beställningscentralen för den särskilda kollektivtrafiken, Tåg i Bergslagens Kundservice, VL kundservice.

I beställningscentralen kommer du bland annat:

  • Svara på samtal, boka och planera resor i vårt bokningssystem.
  • Boka stående och återkommande resor för kortare eller längre perioder.
  • Boka gruppresor och utflyktsresor.
  • Vid bokning av sjukresor kommer du att ägna dig åt myndighetsutövning.

I våra kundservicefunktioner kommer du bland annat:

  • Svara på samtal.
  • Hantera reklamationer, frågor och synpunkter från våra resenärer.
  • Hjälpa resenärer med bokning av ledsagning.
  • Hjälpa kunder som har drabbats av trafikstörningar.
  • Svara på inkommande mejl, ärenden och skolkortsärenden.
  • Hantera vår Facebook-kommunikation.
  • Ta emot kunder i vår reception 

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i ett serviceyrke så som kundtjänst/ kundservice eller som beställningsoperatör där du huvudsakligen arbetat via telefon (inklusive administrativa arbetsuppgifter).

Du ska ha god datorvana och lätt för att lära dig nya system eftersom vi arbetar i flera olika system. Du ska vara professionell och alltid sträva efter god service till våra kunder och resenärer. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Självklart är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som uttrycker en positiv attityd till arbetet. Då det stundtals är hög arbetsbelastning är det viktigt att du är stresstålig. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska.

Anställningsvillkor

Visstidsanställning med arbete vid behov, främst under kvällar och helger under sommaren. Utbildning kommer att hållas under dagtid på vardagar under våren.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 8 april 2025

Intervjuer och tillsättning av tjänster kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Om regionen

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Kontaktpersoner

Ellinor Brolén
Enhetschef
021-481 86 88
Krister Mandorff
Enhetschef
021-17 54 68
Johan Sjöström
Vision
021-17 41 22
johan.sjostrom@regionvastmanland.se

Liknande tjänster

Ort
Tjänster
Tjänst Ort Ansök senast
Bemanningsassistent till Hjärtavdelningen Västerås 2025-04-06
Administrativ assistent till Kontaktcenter Västerås 2025-04-02

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder kakor (cookies) och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka kakor som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för kakor

Här kan du välja vilka kategorier av kakor (cookies) som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English