Logotyper

Här hittar du Region Västmanlands logotyper i olika storlekar och format som kan användas digitalt och vid tryck.

Om logotypen

Region Västmanlands logotyp består av en symbol och ett verksamhetsnamn. Symbolen har funnits sedan 1989 och togs fram för att visuellt förmedla värdena omtanke, serviceanda och kompetens.

Användning och nerladdning

Logotypen finns att ladda ner i olika storlekar. Formaten är EPS som används i tryck och PNG som går att använda i de flesta andra sammanhang. Om du behöver en annan storlek eller ett annat format får du gärna kontakta Kommunikationsenheten via kommunikation@regionvastmanland.se.

Stående logotyp (används i första hand)

regionvastmanland_eps.zip

regionvastmanland_4färg_200px.png

regionvastmanland_4färg_400px.png

regionvastmanland_4färg_800px.png

regionvastmanland_VIT_200px.png

regionvastmanland_VIT_400px.png

regionvastmanland_VIT_800px.png

Liggande logotyp

regionvastmanland_liggande_eps.zip

regionvastmanland_liggande_4färg_200px.png

regionvastmanland_liggande_4färg_400px.png

regionvastmanland_liggande_4färg_800px.png

regionvastmanland_liggande_VIT_200px.png

regionvastmanland_liggande_VIT_400px.png

regionvastmanland_liggande_VIT_800px.png

Sjukvårdsinformation - 1177 och Region Västmanland

Det här är en kombinationslogotyp som ska användas i allt material som rör hälso- och sjukvårdsinformation som till exempel patientinformation, kallelser med mera.

1177-regionvastmanland_eps.zip

1177-regionvastmanland_4färg.png