Fysioterapeut, vikariat till Närvården Ullvi Tuna i Köping

Refnr: 20240361

Vi söker en vikarie till vårt team av fysioterapeuter. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som fysioterapeut hos oss kommer du självständigt att utföra individanpassade bedömningar och behandlingar. Du vägleder patienter till att aktivt påverka sin egen hälsa. Du kommer även delta i vår bedömningsmottagning tillsammans med distriktssköterska och läkare. I arbetet ingår även att handleda studenter. Förbättringsarbete ingår som en viktig del i det dagliga arbetet.

Om Arbetsplatsen

De 11 regiondrivna vårdcentralerna i Västmanland drivs som en intraprenad med en styrelse och Region Västmanland som ägare. Vi har ett gemensamt namn, Närvården Västmanland och vi arbetar tillsammans för att ge våra patienter den bästa primärvården i länet. Vi satsar kontinuerligt på utveckling av våra arbetsplatser för att möta framtidens primärvård.

Närvården Ullvi Tuna ansvarar för drygt 10 100 listade patienter och enheten omfattar läkar- och distriktssköterskemottagning, mödra- och barnhälsovård samt rehabiliteringsenhet med sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator och dietist. Vi har även diplomerade rökavvänjare och specifik personal utbildad i samtal kring alkohol. Vår samtalspersonal kan erbjuda internetbaserad KBT samt ACT-grupper. Vi har som gemensamt mål att ha en välmående personal som ger en smidig och professionell vård, med respektfullt bemötande, för en allt friskare befolkning.

Vi vill att våra medarbetare ska trivas, må bra och utvecklas med oss på Närvården Ullvi Tuna och därför verkar vi för att erbjuda trygga anställningar med bra förmåner och schyssta villkor via vårt kollektivavtal.

Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se)

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut. Det är meriterande om du har utbildning inom ortopedisk medicin, likaså utbildning för att undervisa i artrosskola. Har du även utbildning i akupunktur, Axelina-utbildning eller vidareutbildning med inriktning mot psykosomatik och beteendemedicin ser vi detta som ett plus. Har du tidigare arbetat inom primärvården och har erfarenhet av teamarbete ser vi det som meriterande. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och du har gärna erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Stor vikt läggs på personlig lämplighet för att passa in i vårt team.

Du som söker är trygg, stabil och arbetar självständigt och strukturerat. Du har ett flexibelt arbetssätt samt en god förmåga att samarbeta med andra och skapa kontakter i ditt arbete. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och du förvissar dig om att du förstår och blir förstådd. Du har lätt att sätta dig in i andra personers situation och anpassar arbetet efter varje individs förutsättningar.

Anställningsvillkor

Vikariat under ca ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 14 juli 2024.

Om regionen

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Johanna Jansson
Verksamhetschef