
Administrativ assistent till Kontaktcenter
Brinner du för service och möte med människor? Vill du ha ett spännande och omväxlande arbete där du ger god service till våra invånare och medarbetare inom Region Västmanland? Då är det kanske dig vi söker till vårt team!
Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på Kontaktcenter kommer du att arbeta i telefonväxel och reception med tyngd på telefoni. Arbetet innefattar bland annat att
- svara på icke medicinska frågor via telefon, chatt eller vid fysiskt möte i receptionerna
- hjälpa till vid incheckningen
- hänvisa personen till rätt mottagning/destination
- förmedla interna och externa samtal
- boka vaccinationer
- göra personsökningar
- hantera larm och verksamhetskritiska samtal
- stötta regionens egna verksamheter och medarbetare med efterfrågade växeltjänster
Du kommer även att arbeta med sammanställning av verksamheternas jourlistor och administration i vårt hänvisningssystem. I arbetet ingår också att medverka i utvecklingen av Kontaktcenter och dess rutiner och arbetssätt. Vid tjänstens start kommer du att genomgå intern utbildning tillsammans med handledare för att du ska känna dig trygg med dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Erfarenhet av kundservicearbete är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från växel eller arbete i reception i sjukhusmiljö. Då vi använder datorer som arbetsredskap bör du även ha goda kunskaper i bl a Officepaket. Du har lätt att navigera mellan olika system och program. Vidare är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. I den aktuella tjänsten är det även viktigt att du kan förstå och göra dig förstådd på engelska då det kan uppstå situationer där du behöver guida, informera och svara på icke medicinska frågor. God simultanförmåga krävs då du ofta hanterar flera uppgifter och program samtidigt.
I rollen som administrativ assistent blir du Region Västmanlands röst och ansikte utåt och det är därför viktigt att du som person både är serviceinriktad, flexibel, lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är det viktigt att du kan anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt förhållningssätt.
Då du har många kontakter och samarbeten i din roll är det även viktigt att du har bra samarbete med andra människor.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid dagtid + helger. Resor till Sala och Köping kan förekomma.
Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2 april 2025.
Kontaktpersoner
Liknande tjänster
Tjänst | Ort | Ansök senast |
---|