
Administrativ assistent i kundtjänst till Hjälpmedelscentrum
Har du erfarenhet som administratör och/eller av arbete med hjälpmedel? Är du dessutom en person med driv som ser vad som behöver göras och gärna gör det lilla extra för att ge god service?
Vi söker nu dig som vill vara med och stärka och utveckla vårt team i kundtjänst på Hjälpmedelscentrum. Du blir en del av ett team som präglas av gott samarbete och en god arbetsmiljö.
Arbetsuppgifter
Kundtjänst erbjuder ett stort informationsutbud inom hjälpmedelsområdet, informationen och rådgivningen ska vara lättillgänglig för patient, anhöriga, förskrivare och personal via besök, Vårdgivarwebben, 1177 Vårdguiden, e-post och telefon.
Som administrativ assistent i kundtjänst tar du emot besökare, bevakar och handlägger ärenden från våra digitala in-vägar samt svarar på samtal i vår kundtjänst-telefon. Arbetet innebär även att utföra diverse administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar dagligen i olika digitala system som Sesam, WebSesam och Office 365 (ex Word, Outlook, Teams, Powerpoint och Excel).
Du ingår i ett arbetslag tillsammans med hjälpmedelskonsulenter och administrativ personal.
Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med utbildning, information, konsultation, utprovning, inköp, lagerhållning och service av hjälpmedel. Ansvarar för hjälpmedel för behandling, omvårdnad, förflyttning, kognition, kommunikation och samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från regionen och länets 10 kommuner.
Kundtjänst på Hjälpmedelscentrum är organiserad som en sektion inom enheten konsulent/kundtjänst och innefattar även en utställning med hjälpmedel.
För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig
- anpassat introduktionsprogram för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll
- möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar
- gratis träning på vårt fullt utrustade gym
- friskvårdsbidrag 3000kr/år
Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se)
Kvalifikationer
Slutförd och godkänd gymnasieutbildning är ett krav för denna tjänst. Du har god kunskap om hjälpmedel och är vass i administrativa arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från hjälpmedelsverksamhet eller motsvarande. Vidare har du god digital kompetens och lätt att använda olika typer administrativa system, erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam ses som meriterande. Det är även ett krav att du ska kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift.
För att passa hos oss är du trygg och säker i dig själv, tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande. Du trivs bäst i en serviceinriktad roll där du får ta ansvar, lösa problem och hålla koll på många saker samtidigt. Du är strukturerad och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning, vikariat, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 3 oktober 2025
- När du ansöker ska du endast bifoga ditt CV och gärna relevanta betyg/intyg.
- Du kommer också att få besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning.
- Vi använder inte personligt brev i vår rekryteringsprocess.
Läs mer om regionens rekryteringsprocess och hur du utformar ett bra CV här: Att söka jobb i Region Västmanland
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om regionen
Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här
Kontaktpersoner
Liknande tjänster
Tjänst | Ort | Ansök senast |
---|---|---|
Administrativ assistent till Närsjukvård öst, Västmanlands sjukhus Sala | Sala | 2025-09-23 |