
Beställningsoperatör/Kundrådgivare till Kollektivtrafikförvaltningen
Kollektivtrafikförvaltningen söker dig som vill vara med och forma morgondagens Kollektivtrafikförvaltning.
Arbetsuppgifter
Är du lösningsfokuserad och intresserad av människor? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag. Som behovsanställd på Kollektivtrafikförvaltningen kommer du att jobba på varierande positioner, samtliga med kunden i fokus.
Du kommer arbeta i beställningscentralen för den särskilda kollektivtrafiken, Tåg i Bergslagens Kundservice och VL kundservice.
I beställningscentralen kommer du bland annat:
- Svara på samtal, boka och planera resor i vårt bokningssystem
- Boka stående och återkommande resor för kortare eller längre perioder
- Boka gruppresor och utflyktsresor
- Vid bokning av sjukresor kommer du att ägna dig åt myndighetsutövning
I våra kundservicefunktioner kommer du bland annat:
- Svara på samtal
- Hantera reklamationer, frågor och synpunkter från våra resenärer
- Hjälpa resenärer med bokning av ledsagning
- Hjälpa kunder som har drabbats av trafikstörningar
- Svara på inkommande mejl, ärenden och skolkortsärenden
- Hantera vår Facebook-kommunikation
- Ta emot kunder i vår reception
Om arbetsplatsen
Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland är organiserat under Region Västmanland där även Svealandstrafiken är ett delägt dotterbolag. VL är det gemensamma varumärket under vilket Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland och Svealandstrafiken AB tillsammans marknadsför kollektivtrafikresandet i Västmanland. För att göra det enkelt för kunder och resenärer kallar vi oss helt enkelt VL när vi är tillsammans. Vårt uppdrag är att identifiera medborgarnas behov av kollektivtrafik på kort och lång sikt. Vår vision är att skapa ett effektivt kollektivtrafiksystem som är konkurrenskraftigt och bidrar till landsbygdens, kommunernas och regionens utveckling. Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar även för sjukresor, färdtjänst, särskild skolskjuts och andra samhällsbetalda resor.
För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig
- möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar
- gratis träning på vårt fullt utrustade gym
- friskvårdsbidrag 3000kr/år
Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se)
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i ett serviceyrke så som kundtjänst/ kundservice eller som beställningsoperatör där du huvudsakligen arbetat via telefon inklusive administrativa arbetsuppgifter.
Du ska ha god datorvana och lätt för att lära dig nya system eftersom vi arbetar i flera olika system. Du ska vara professionell och alltid sträva efter god service till våra kunder och resenärer. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Självklart är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som uttrycker en positiv attityd till arbetet. Då det stundtals är hög arbetsbelastning är det viktigt att du är stresstålig. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning med arbete vid behov, främst under kvällar och helger.
Utbildning kommer att hållas under dagtid på vardagar.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 5 oktober 2025
- När du ansöker ska du endast bifoga ditt CV och gärna relevanta betyg/intyg.
- Du kommer också att få besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning.
- Vi använder inte personligt brev i vår rekryteringsprocess.
Läs mer om regionens rekryteringsprocess och hur du utformar ett bra CV här: Att söka jobb i Region Västmanland
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om regionen
Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här
Kontaktpersoner
Liknande tjänster
Tjänst | Ort | Ansök senast |
---|