Uppdaterat utseende för regionens arbetsgivarvarumärke

Regionövergripande Arbetsgivarvarumärke

Sedan en tid pågår arbetet med att uppdatera regionens arbetsgivarvarumärke. Det betyder bland annat att våra lediga tjänster, våra annonser i sociala medier och vårt mässmaterial kommer se lite annorlunda ut.

För att Region Västmanland ska uppfattas och upplevas som en attraktiv arbetsgivare i en allt hårdare konkurrens behöver vi ett tydligt arbetsgivarvarumärke, så att vi kan fortsätta att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare. Det har vi arbetat aktivt med i många år. De flesta känner säkert igen våra svartvita bilder på medarbetare, ”Västmanlands viktigaste jobb” och ”göra skillnad. på riktigt.”

Sedan en tid tillbaka pågår ett arbete med att uppdatera varumärket, både vad det gäller budskap och utseende.  

– Syftet har inte varit att skapa något nytt, utan att ta till vara på det som fungerat bra, och bygga vidare med det som saknats.  Vi kommer till exempel fortsätta använda våra svartvita bilder på kollegor från olika arbetsplatser i regionen. Det är ju vi som är Region Västmanland, säger Sofie Pettersson, kommunikationsutvecklare som arbetat med uppdateringen

Under våren kommer det publiceras en varumärkeshandbok, mallar, stödmaterial och mer information om hur man kan använda arbetsgivarvarumärket på sin egen arbetsplats. Kortfattat kan man sammanfatta vårt arbetsgivarvarumärke såhär:

Tillsammans gör vi skillnad. Varje dag. På riktigt.
Det är det som förenar oss, oavsett var i regionen vi arbetar.

Vi lyfter våra medarbetare, både på bild och med citat och berättelser. När vi ska berätta om oss som arbetsgivare gör vi det utifrån tre så kallade varumärkesassosiationer: Nära, Utvecklande och göra skillnad.

Vi ska inte längre använda ”Västmanlands viktigaste jobb” varken i texter, eller den röda bannern. Hör gärna av dig om du ser någonting som behöver bytas ut. Arbetet pågår just nu med att uppdatera befintligt material. Här kan du se ett smakprov på hur det ser ut

I region Västmanland ägs arbetet med arbetsgivarvarumärket till lika delar av HR och Kommunikation. Läs mer om hur arbetet med kompetensförsörjningskommunikation fungerar och om vårt arbetsgivarvarumärke

 

Vid frågor, tips eller feedback, kontakta gärna: 

Elin Godin 
HR-konsult
Elin.Godin@regionvastmanland.se

Frida Proos
HR-strateg
Frida.Proos@regionvastmanland.se

Sofie Pettersson
Kommunikationsutvecklare
Sofie.e.pettersson@regionvastmanland.se

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder cookies och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka cookies som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för cookies

Här kan du välja vilka kategorier av cookies som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av cookies som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av cookies från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English