Regionens hållbarhetsprogram - se filmen om regionens hållbarhetsmål

Regionövergripande Chefsnytt Hållbarhet

Regionen har nu ett hållbarhetsprogram. Det sträcker sig fram till år 2030 och innehåller mål för resurseffektivitet och hållbara inköp, jämlikhet och jämställdhet, klimat, tillgänglighet och delaktighet samt biologisk mångfald och giftfri miljö.

Men hur jobbar vi för att nå målen? Vad kan vi som medarbetare göra varje dag? Se en av treminutersfilmerna som visar hur vi kan bidra till hållbarhetsmålen i vårt dagliga arbete.

Du som arbetar i hälso- och sjukvården tittar på den här filmen.

Du som arbetar inom andra verksamheter tittar på den här filmen

Filmerna passar att titta på själv eller i grupp på en arbetsplatsträff. För er som vill fördjupa er i hållbarhetsfrågorna finns ett APT-material att ta del av.

På kompetensplatsen hittar du också en rad online-utbildningar inom miljö och mänskliga rättigheter.

För mer info, kontakta hallbarhet@regionvastmanland.se