Västmanland turisms logotyp (till startsida)
Västmanland turism
Upplevelseguiden

Marknadsföring via Visit Sweden

Är ditt företag en reseanledning? Vill du synas i ett större sammanhang? Ta chansen att bli en del av Visit Swedens Upplevelseguide.
  • Marknadsföring i Visit Swedens kanaler
  • Möjlighet till exponering i Visit Swedens kampanjer

Nå en större målgrupp genom att synas i Upplevelseguiden – en hemsida där Visit Sweden samlar mängder med tips på aktiviteter, restauranger och boenden med målet att inspirera besökare att prova på nya upplevelser. Upplevelseguiden vänder sig även till Norge och Danmark och ger dig möjlighet att nå ut även där. 
 
Vill du öka din synlighet och nå en större målgrupp genom att delta i denna insats? Kontakta oss på Västmanland Turism för en genomgång av kriterierna. 

Länk till Upplevelseguiden

En deltagare berättar om att delta i kampanjer

Mikael Nilsson berättar om Nordic Discoverys deltagande i kampanjer.

Berätta om ditt företag!
Nordic Discovery arrangerar vildmarksäventyr, viltskådning och aktiva naturupplevelser året runt i Naturreservatet Malingsbo-Kloten. Det är Sveriges största naturreservat i norra Västmanland. Vi erbjuder guidade äventyr för besökare som vill följa med på älgsafarin, bäversafarin, kanotturer, kajakturer, MTB-turer, vandringsturer, skridskoturer, vargspårningsturer och skidturer. För besökare som hellre vill ta sig ut på självguidade äventyr erbjuder vi kanotuthyrning, kajakuthyrning, MTB-uthyrning, roddbåtsuthyrning, skridskouthyrning, snöskouthyrning och skiduthyrning. 

Varför har du valt att delta i kampanjer genom Västmanland Turism? 
Upplever att Västmanland Turism har en utmärkt förmåga att se längre bort än till horisonten. Västmanland Turism har i en föränderlig värld visat prov på anpassning, selektivitet och kreativitet i sina satsningar. 

Vad har du fått ut av att samverka med Västmanland Turism? 
Då Västmanland Turism läst av samtiden rätt, så har deras satsningar kommit lägligt och vid rätt tidpunkter. 

 Har du lärt dig något av detta arbete?
Ja, absolut. Bästa lärdomarna har kommit från ATWS-satsningen för något år sedan. ATWS står för Adventure Travel World Summit och är en satsning som Västmanland Turism gjorde för naturföretag i Västmanland. Då fick vi delta i en internationell världskongress där vi fick möjlighet att både sälja våra produkter och pitcha produkterna i media.

 Skulle du rekommendera andra att jobba med Västmanland Turism?
Absolut. 

Vill du, som Mikael, ställa dig bakom Västmanland Turisms gemensamma löfte ”Smarta Sätt” och få möjlighet till stöd, råd och mycket mer för just din verksamhet? Läs mer och anmäl dig här

 

 

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder cookies och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka cookies som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för cookies

Här kan du välja vilka kategorier av cookies som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av cookies som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av cookies från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English