
Gratis marknadsföring via Visit Sweden
- Gratis marknadsföring i Visit Swedens kanaler
- Möjlighet till exponering i Visit Swedens kampanjer
- Aktiv marknadsföring även i Norge och Danmark
Upplevelseguiden är en hemsida där Visit Sweden samlar mängder av semestertips på aktiviteter, restauranger och boenden i hela landet. Målet är att inspirera läsare till nya upplevelser i Sverige. Upplevelseguiden marknadsförs nationellt och tack vare en översättningsfunktion även i Norge och Danmark.
Vill du nå en större målgrupp genom att synas i Upplevelseguiden? För att få vara med behöver din verksamhet uppfylla vissa kriterier kring bland annat målgrupper, hållbarhet och digital tillgänglighet. Ditt företag ska till exempel anses vara en reseanledning och du måste beskriva hur ni strävar efter hållbarhet.
Första steget för att komma med i Upplevelseguiden är därför att ta kontakt med Västmanland Turism för en genomgång av kriterierna, innan du kan skicka in text och bild för publicering.
Länk till Upplevelseguiden
En deltagare berättar om att delta i kampanjer
Mikael Nilsson berättar om Nordic Discoverys deltagande i kampanjer.
Berätta om ditt företag!
Nordic Discovery arrangerar vildmarksäventyr, viltskådning och aktiva naturupplevelser året runt i Naturreservatet Malingsbo-Kloten. Det är Sveriges största naturreservat i norra Västmanland. Vi erbjuder guidade äventyr för besökare som vill följa med på älgsafarin, bäversafarin, kanotturer, kajakturer, MTB-turer, vandringsturer, skridskoturer, vargspårningsturer och skidturer. För besökare som hellre vill ta sig ut på självguidade äventyr erbjuder vi kanotuthyrning, kajakuthyrning, MTB-uthyrning, roddbåtsuthyrning, skridskouthyrning, snöskouthyrning och skiduthyrning.
Varför har du valt att delta i kampanjer genom Västmanland Turism?
Upplever att Västmanland Turism har en utmärkt förmåga att se längre bort än till horisonten. Västmanland Turism har i en föränderlig värld visat prov på anpassning, selektivitet och kreativitet i sina satsningar.
Vad har du fått ut av att samverka med Västmanland Turism?
Då Västmanland Turism läst av samtiden rätt, så har deras satsningar kommit lägligt och vid rätt tidpunkter.
Har du lärt dig något av detta arbete?
Ja, absolut. Bästa lärdomarna har kommit från ATWS-satsningen för något år sedan. ATWS står för Adventure Travel World Summit och är en satsning som Västmanland Turism gjorde för naturföretag i Västmanland. Då fick vi delta i en internationell världskongress där vi fick möjlighet att både sälja våra produkter och pitcha produkterna i media.
Skulle du rekommendera andra att jobba med Västmanland Turism?
Absolut.
Vill du, som Mikael, ställa dig bakom Västmanland Turisms gemensamma löfte ”Smarta Sätt” och få möjlighet till stöd, råd och mycket mer för just din verksamhet? Läs mer och anmäl dig här
