Västmanland turisms logotyp (till startsida)
Västmanland turism
Fallängetorp för fä och folk

Lantligt för alla – Bonde, bondeliv, mat och konferens

På Fallängetorp möter du djuren och naturen i en lugn och rofylld miljö. Du bor i Gårdens Lillstuga eller tillgänglighetsanpassade Mellangården och när du åker hem igen har du fått en inblick i livet på en ekologisk lantgård, kanske varit Bonde för en dag och åkt traktor och vagn till Kina.
  • Du får en inblick i ett ekologisk levande lantbruk som värnar om den biologiska mångfalden och erbjuder dig att ta del av naturen på gården.
  • Med boende i Mellangården och aktiviteter som är tillgänglighetsanpassade möjliggör vi för dig med nedsatt rörelseförmåga att uppleva Fallängetorp.
  • Närheten till djuren och naturen är en viktig del i vår verksamhet och har för många människor en lugnande, välmående och energipåfyllande effekt.

Att komma till Fallängetorp är att vara en del i det hållbara kretsloppet. Att få andas frisk luft, vara i en lugn och avkopplande miljö och få uppleva glädjen som uppstår av det gården har att erbjuda, är att satsa på sig själv och familjens välmående.

Fallängetorp är en ekologisk och KRAV-godkänd lantgård som jobbar mycket med djurens och naturens välmående men också för att vi som är på gården, både bondefamiljen och ni som besökare ska må så bra som möjligt. Våra jordar är helt fria från bekämpningsmedel och både djuren och de vi bjuder er som gäster är ekologisk, lokalt och närodlat.

Vi har sedan starten 2013 jobbat under parollen ”Lantligt för alla”, vilket hos oss betyder att du som gäst, vare sig du kan gå på egna ben, använder rullstol eller har någon psykisk funktionsvariation är välkommen att vara en del av upplevelsen. Att få möta djuren och naturen på sina egna villkor och i den takt som man är bekväm med, är viktigt för att få känna inkludering, trygghet och välmående. Djuren på Fallängetorp är en källa till mycket kärlek och värme hos våra besökare.

Bild på Fallängetorp för fä och folk;

Fallängetorp för fä och folk

Till webbsida