Region Västmanlands logotyp
Utveckla Västmanland

Seminarium: Sänk trösklarna till digitalisering i organisationen

Den 4 oktober hade KOD-projektet seminariet Sänk trösklarna till digitalisering i organisationen. Föreläsningen, som då hölls av Malin Hassel, är en utbildningsinsats i projektet. För att fler projektdeltagare ska kunna inspireras, finns föreläsningen tillgänglig att se i efterhand.

Under den ungefär 20 minuter långa föreläsningen inspirerar Malin Hassel lyssnaren genom att dela egna erfarenheter och konkreta tips som användare av digitala verktyg kan ha nytta av i vardagen. Bland annat lyfter Malin ett fallexempel med hennes egen pappa, där nyfikenheten visade sig vara en drivkraft för att våga prova använda ett digitalt verktyg. Så lyckas Malin påminna lyssnaren om att vi människor sällan är ensamma om att uppleva utmaningar som den ökade digitaliseringen kan innebära, men även att alla kan lära sig bara drivkraften finns. Just därför är Malins föreläsning perfekt för anställda inom skola, vård och omsorg som behöver en inspirerande knuff på vägen till fler utbildningar i KOD-projektet. Ett tips är att se på den inspelade föreläsningen tillsammans, exempelvis under en gemensam arbetsplatsträff (APT).

Chatarina Ståhl framför en digital skärm, redo att hålla inspirationsföreläsningen med Malin Hassel.

Projektledare Chatarina Ståhl, laddar upp tekniken inför seminariet som hölls live den 4 oktober. I bakgrunden testas den inspelade föreläsningen med Malin Hassel.

Vad krävs för att få ta del av föreläsningen?
Malin Hassels föreläsning Sänk trösklarna till digitalisering i organisationen räknas som en utbildningsinsats i projektet KOD – Kompetensutveckling och digitala arbetssätt. Den som vill ta del av föreläsningen behöver aktivt göra en intresseanmälan. När en intresseanmälan har gjorts, får den som anmält sig en webblänk till föreläsningen via e-post. Den som vill ta del av föreläsningen behöver också vara kommunalanställd på någon av dessa kommuner:

• Köpings kommun.
  • Västerås Stad.
  • Skinnskattebergs kommun.
  • Fagersta kommun.
  • Hallstahammars kommun.
  • Surahammars kommun.
  • Kungsör kommun.
  • Norbergs kommun.

Är du intresserad? Anmäl dig här >

KOD-projektets logotyp: Laptop och texten KOD - kompetensutveckling och digitala arbetssätt

Loggor: Region Västmanland; EU.

KOD – Tillsammans höjer vi den digitala kompetensen hos anställda inom skola, vård och omsorg i Västmanlands kommuner.

Med finansiering från Europeiska socialfonden (ESF).