Välkomnande av nya medarbetare

Regionövergripande Arbetsgivarvarumärke

7 juni hölls en introduktionsträff i Västerås för nya medarbetare inom regionen med temat utveckling. Deltagarna var nöjda med dagen och uppskattade variationen av talare.

Dagen började med en föreläsning av Anders Åhlund, Regiondirektör, vilket sedan följdes av föreläsningar med Therese Deutsch, HR-direktör och Stephanie Bruksgård, Regionråd. Alla nämnda följde ett gemensamt ämne som handlade om hur du som medarbetare är viktig och hur vi tillsammans kan utveckla regionen.

Även Elin Brozén, Verksamhetschef kommunikation, Johanna Tångring, Verksamhetschef utbildning och Tina Gustafsson, Enhetschef kirurgkliniken höll föreläsningar med olika ämnen inom temat. Dagen avslutades med en föreläsning om Nära vård och utvecklingen av den nya vårdstrukturen. Föreläsningen hölls av Jonas Ekström, områdeschef Hälso- och sjukvårdsförvaltningen.

Uppskattad dag

Efter introduktionen fick deltagarna fylla i en utvärdering. Det genomsnittliga betyget var mycket högt och en bra variation av talare var bland annat något som var uppskattat. Temat utveckling värderades även som positivt vilket också bidrog till att dagen betraktades som givande.

Så här säger en av de nya medarbetarna som deltog:

”Jag tycker upplägget var riktigt bra! Bra tema: Utveckling och Tillsammans. Bra mix av talare – och att varje pass inte är för långt. Så stort tack för en givande förmiddag!”

Therese Deutsch, HR-direktör, betonar också vikten av en god introduktion.

”Vikten av en god introduktion till arbetsplatsen går inte att överskatta. Att som ny medarbetare få känna sig välkommen, sedd och trygg är viktigt för att, så fort det går, kunna bidra i verksamheten och därmed få känna att jag bidrar med min kompetens, förmåga och erfarenhet. En god introduktion är en viktig grund för ett gott samarbete under en förhoppningsvis lång tid framöver. Det hjälper oss som arbetsgivare att skapa en hållbar och robust verksamhet där våra medarbetare får komma till sin rätt och lyckas i sitt uppdrag varje dag!”