Samma som förra året: Julklapp eller aktivitet för 350 kronor

Regionövergripande Min anställning Chefsnytt

Även i år anslås 350 kronor per medarbetare för en julklapp eller aktivitet – trots det rådande ekonomiska läget. Koncernledningen ser nämligen ett starkt engagemang och en vilja hos chefer och medarbetare att vara med och utveckla verksamhet och organisation!

”Som alla vet har Region Västmanland stora utmaningar med ekonomin och koncernledningen såg tidigare i år att regionen snabbt behövde minska våra kostnader. Jag tog beslutet att införa restriktionen för resor, övernattningar, konsulter och representation och vi följer utvecklingen via nyckeltal.

Det är glädjande att konstatera att det finns en stor följsamhet till beslutet att vara restriktiv med exempelvis resor och representation där vi nu ser tydliga och stora minskningar mot föregående år. Bra jobbat vi behöver hålla i och hålla ut med att hålla nere kostnaderna!

Alla chefer och medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för att regionen ska uppnå uppsatta mål och ge våra invånare de tjänster de kan förvänta sig av oss inom våra olika uppdrag. I koncernledningen ser vi också ett starkt engagemang och en vilja hos chefer och medarbetare att vara med och utveckla verksamhet och organisation. Vi har nu beslutat att, trots det ekonomiska läget, bibehålla julklapp/aktivitet på samma nivå som tidigare även i år (350 kronor inklusive moms/medarbetare).

Det finns ett regelverk för det som vi ska följa  och verksamheterna kan välja om det är en julklapp eller att göra en gemensam aktivitet. För min del vill jag gärna slå ett slag för valet att göra något trevligt tillsammans. Det stärker gruppkänslan, ger ett sammanhang och kan vara ett sätt att gemensamt sammanfatta avsluta ett år och det fina man enskilt och som grupp bidragit till för västmanlänningarna.”

Maria Linder, regiondirektör

Inställningar för kakor

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.