Reseräkningen digitaliseras den 6:e maj

Regionövergripande Min anställning Chefsnytt

Från och med den 6:e maj kan du registrera utlägg för resor du gjort i arbetet i Heroma webb. Det kan till exempel vara tågbiljetter, hotellövernattning, avgift för parkering eller kilometerersättning om du kört med egen bil.

Med digitala reseräkningar kan vi förkorta handläggningstiden av ditt reseärende. Det blir också lättare att göra rätt med digitala formulär och du kan själv följa ditt ärende i Heroma webb, från att det är skickat tills det är godkänt.

Du registrerar ditt ärende i Heroma webb under menyn Resor & Utlägg, se bilden. Där kommer du även att hitta hjälpfilmer som beskriver hur du lägger in de olika utläggen samt länkar till de instruktioner och riktlinjer som finns i ledningssystemet.

Lönestöd kontrollerar att din reseräkning är korrekt och skickar den vidare till attestansvarig chef för godkännande.

Vid behov av support kontakta Lönestöd.