Ny utbildning: Få koll på hur du planerar dina kommunikationsinsatser!

Regionövergripande Min anställning Chefsnytt För dig som chef

Den här nya utbildningen som är en e-learning (digital, ej lärarledd) som du kan genomföra via Kompetensplatsen när det passar dig och som tar ca 30 minuter, vänder sig till alla medarbetare och chefer i Region Västmanland.

Kommunikation skapar förutsättningar för en fungerande verksamhet och kan användas både som metodstöd och verktyg för att nå uppsatta mål. Den här utbildningen är ett första steg för att få en grundläggande kunskap om hur vi arbetar med kommunikationsuppdraget i Region Västmanland.

Utbildningen ger kunskap i hur du planerar kommunikationsinsatser i din verksamhet, vilka verktyg och mallar samt övrigt kommunikationsstöd som finns att få.

Syftet med utbildningen är att du ska få med dig praktiska och konkreta kunskaper om kommunikationsplanering som du kan ha användning av i din yrkesroll och att du genom mer kunskap kan bidra med vad din verksamhet behöver för att nå uppsatta mål.

Utbildningen går att genomföra individuellt eller i grupp, tex på en APT eller i en arbetsgrup.

P.S. Den här kommunikationsutbildningen är en bra grund för dig som är helt ny som chef och som senare anmäler dig till chefsutbildningen Att leda med kommunikation.

Länk till utbildningen

Kontakt: kommunikationsutbildning@regionvastmanland.se