Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Nu lyfts regionens medarbetare i en kampanj synlig i hela Västmanland

Regionövergripande Chefsnytt Arbetsgivarvarumärke

Under hösten, med start i slutet av september, syns många av regionens medarbetare i en kampanj på sociala medier, på bussar och i andra annonseringskanaler. Syftet är att lyfta allt bra som de tillsammans gör för invånarna i Västmanland.

− Alla som jobbar inom Region Västmanland påverkar människors liv varje dag, i alltifrån hälso- sjuk- och tandvård till kollektivtrafik, kultur, näringslivsfrågor, forskning och utbildning. Tillsammans är vi över 7 000 anställda, med 300 olika yrken på 10 orter, men gemensamt är att vi har tydliga drivkrafter som vi är stolta över - vi är nära, vi gör skillnad och vi bidrar i utvecklingen av Västmanland. Det är viktigt att vi visar upp oss berättar om de många stora, svåra och spännande uppdrag vi har, säger Eva Lindahl, kommunikationsdirektör i Region Västmanland.

Kampanjen kan ses på bussar, busshållplatser, i annonser på Facebook, Instagram och Youtube samt på digitala storbildskärmar till och med december 2023.

− Detta är ingen renodlad rekryteringskampanj, men det är en nödvändig kommunikationsinsats givet de stora utmaningar vi har framför oss, bland annat i kompetensförsörjningen. Vi behöver vara än tydligare med fördelarna det innebär att jobba hos oss. I kampanjen låter vi medarbetarna berätta om sin vardag och varför de valt att jobba med det de gör. Vi är övertygade om att det visar bredden av olika yrken i vår organisation och på sikt hjälper oss i våra rekryteringar - men framför allt att det bygger stolthet internt, säger Therese Deutsch, HR-direktör i Region Västmanland.