Missa inte årets inspirationsdag inom digitalisering: 18 oktober

Regionövergripande

Vi blir mer och mer digitala. Inom regionen pågår flera intressanta arbeten inom digitalisering. Under årets inspirationsdag kommer du både kunna besöka utställare i ljushallen och ta del av olika föreläsningar digitalt i Teams.

Föreläsningarna invigs med Malin Gabrielsson som berättar om regionrådets vision om Region Västmanlands digitalisering. Du kommer också kunna höra hälso- och sjukvårdens digitaliseringschef, Henrik Drott, presentera den digitala inriktningen som sker där. Västerås Stad gästar oss också under dagen för att berätta om det framgångsrika samarbetet mellan regionen och kommunerna med projekt Sammanhållen journal. Projektet som vann årets brobyggare. Det och många fler intressanta utställare och föreläsare gästar oss den här dagen. Missa inte!

Save the date − mer info kommer

Lägg in datumet i din kalender så att du kan vara med. Du kommer kunna hitta mer information om dagens utställare och föreläsare på den här sidan.