Kollektivtrafikförvaltningen startar kundservice för Tåg i Bergslagen

Regionövergripande Regional utveckling

På söndag den 10 december startar den nya kundservicefunktionen för Tåg i Bergslagen, stationerad hos Region Västmanlands kollektivtrafikförvaltning.

Tidigare har SJ ansvarat både för att köra tågen och för Tåg i Bergslagens kundservice. Efter att SJ valt att säga upp sitt avtal med Tåg i Bergslagen gick frågan om att ansvara för kundservicefunktionen vidare till Tåg i Bergslagens fyra ägarlän: Region Västmanland, Region Örebro län, Region Dalarna och Region Gävleborg. Efter en del förhandlingar tilldelades till slut Region Västmanland uppdraget.

Tolv nya kundrådgivare

Arbetet med att etablera kundservicefunktionen hos Kollektivtrafikförvaltningen har pågått i över ett år inför övergången på söndag då tolv nya kundrådgivare kommer börja ta emot tågresenärernas frågor och ge service.

Mer information om förändringarna som sker den 10 december hos Tåg i Bergslagen finns på sidan: Flera nyheter när Tåg i Bergslagen framtidssäkrar trafiken.

 

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder kakor (cookies) och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka kakor som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för kakor

Här kan du välja vilka kategorier av kakor (cookies) som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English