Goda måltider på sjukhus - ny utbildningsfilm

Hälso- och sjukvård

Vill du veta mer om goda måltider på sjukhus? Nu finns en ny utbildningsfilm som har tagits fram av Best Service, regionernas nätverk för serviceorganisationerna. Delar av filmen har spelats in på Köpings sjukhus med mat från Sveaköket.

Att en måltid smakar gott är en förutsättning för att maten ska ätas upp och göra nytta. Det är många saker som påverkar om man upplever att maten är god och i den här nya filmen kan du lära dig mer om det.

Filmen har tagits fram av Best Service, regionernas närverk för serviceorgansiationerna, som ett stöd för att sprida kunskap om måltidens betydelse i vården. Det är många  roller och proffesioner som jobbar med måltider på sjukhus på olika sätt och alla är viktiga för att patienterna ska serveras goda och näringsriktiga måltider.

Vi i Region Västmanland kan vi vara lite extra stolta över att delar av filmen spelats in på Köpings sjukhus med mat som lagats i Sveaköket.

Titta på filmen och lär dig mer om goda måltider!

Best Service har tagit fram ytterligare tre filmer om måltidens betydelse i vården. Filmerna bygger på Livsmedelsverkets måltidsmodell och riktlinjer för måltider på sjukhus. Tema för de andra tre filmerna är

• Integrerade måltider
  • Livsmedelshygien
  • Trivsamma måltider

Filmerna om måltider hittar du på Best Service hemsida.

Måltiden - en viktig del av vården!

Inställningar för kakor

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.