Deltagarrekord när blodomloppet bjöd på en kväll fylld med gemenskap och rörelse

Regionövergripande

Blodomloppet har alltid varit ett populärt medarbetarevent, och aldrig har det varit så många som deltagit från Region Västmanland som detta år. Ungefär 1 000 av regionens medarbetare gick, sprang, umgicks och stärkte sin hälsa tillsammans - vilket är cirka en fjärdedel av alla som deltog totalt.

Regionen vill uppmuntra till blodgivning och engagera medarbetare till rörelse och bjuder därför på startavgiften. I år var den satsningen extra populär.

I Regions Västmanlands egna tält spelades musik och bjöds på förfriskningar, vilket skapade möjligheter för att mingla och umgås tillsammans.

Efter loppet hade alla lag möjlighet att hämta ut en picknickkasse, vilket blev ett fint sätt att avsluta dagen på.

Till er som upplevde att er t-shirt var för liten i storlek eller modell: mer information kommer inom kort.