Arto Korpi får AT-rosen 2024: "Alltid ett stort engagemang gentemot oss AT-läkare"

Hälso- och sjukvård Chefsnytt

Arto Korpi, ortopedkliniken, har röstats fram av AT-läkarna i Region Västmanland till att motta AT-rosen för år 2024. Utmärkelsen delas varje år ut till en läkare tillika handledare som på ett förtjänstfullt sätt stöttat sina yngre kollegors väg in i yrket.

Så här lyder AT-läkarnas motivering:

"Arto visar alltid ett stort engagemang gentemot oss AT-läkare. På ortopedakuten uppmuntrar han till utförande av praktiska moment självständigt vilket stimulerar till fortsatt lärande. Han engegerar oss ofta på operation genom att erbjuda möjlighet att assistera, och månar därtill om vår utbildning genom att säkerställa att vi så ofta som möjligt kan närvara vid utbildningstillfällen. Utöver detta ser han till att vi blir väl omhändertagna under ortopedplaceringen och är nöjda överlag. Man känner sig alltid trygg med honom, både som handledare och AT-ansvarig på kliniken. Arto är en välförtjänt vinnare av årets AT-ros!"

Arto Korpi