Alla kan sommarjobba i vården

Regionövergripande Min anställning Hälso- och sjukvård Chefsnytt

Regionanställda som jobbar med administration och övrigt välkomnas att sommarjobba i vården. Det gäller dels personal med legitimation inom något yrke, dels personal som saknar vårdbakgrund – men ändå vill hjälpa till med uppgifter som inte kräver vårdutbildning.

– Vi vill stå så väl rustade som möjligt inför sommaren. Därför vänder vi oss till dig som har en bakgrund inom vården och gått över till andra arbetsuppgifter. Men även om man inte har jobbat i vården tidigare, eller saknar utbildning inom området, så går det att hjälpa till. Det finns alltid olika uppgifter som behöver utföras på en avdelning – även på sommaren, säger Lars Almroth, hälso- och sjukvårdsdirektör.

Semesterperioden 2023 omfattar vecka 24-33, alltså 12 juni till 20 augusti.

• Ansökan med CV ska skickas till Lisa Dunbäck, biträdande verksamhetschef på Resursenheten, senast den 30 april. (lisa.dunback@regionvastmanland.se)
  • Du får besked senast 14 maj.