Tills vidare: Analystider PCR Mikrobiologilaboratoriet

Till 10 januari
Vilket/vilka system/tjänster påverkas?

Öppettider.

Vad är orsaken till driftstörningen?

Analys av PCR-prov för SARS-CoV-2, influensa A/B, RS sker måndag - fredag kl. 08:00 – 15:30.

För möjlighet till svar samma dag skall provet vara Klinisk mikrobiologi tillhanda senast kl. 13:00.
Detta gäller samtliga prover; patientprover och personalprover.
Observera att prov som lämnas efter fredag kl. 13:00 ej besvaras före måndag.

AKUTA prover Västerås respektive Köping
Tillgång till snabb-PCR med analys av SARS-CoV-2, influensa A/B, RS finns dygnet runt alla dagar och skall användas i situationer där ett snabbt svar är avgörande.
Provröret skall vara märkt med AKUT-etikett och lämnas direkt till personal på jourlaboratoriet Västerås/Köping.

Egenprovtagning covid-19
Egenprovtagningen via 1177, öppettider och platser se Egenprovtagning covid-19 - 1177.

Uppdaterad information avseende våra analystider publiceras löpande i Centuri, dok LM62084.