16 NOV.

Allt det vi möter i det livsfarliga livet - Ett samtal om den existensiella hälsans betydelse

Ett samtal om hälsa utifrån boken, Hela livet – en läkares erfarenhet om hälsa och forskning och vardagens utmaningar.

Föreläsare är Anders Rosengren, Leg. läkare och professor inom molekylär medicin
vid Göteborgs universitet, där han även leder forskningssatsningen om Livsstilsverktyget för att förebygga och behandla livsstilssjukdomar.

Moderator är Lars Björklund, författare och sjukhuspräst på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Målgrupp
Medarbetare inom Region Västmanland och privata vårdgivare med
avtal med Region Västmanland. Anställda inom Västerås pastorat, Svenska kyrkan och Frikyrkosamrådet.

Arrangör
Sjukhuskyrkan Västerås

Medarbetare inom Region Västmanland och privata vårdgivare med
avtal med Region Västmanland anmäler sig i Kompetensplatsen

Onsdagen den 16 november 2022, kl 13:00-15:00, Aulan, ingång 21,
Västmanlands sjukhus Västerås

Prenumerera på händelser

Om du arbetar inom eller i anslutning till Region Västmanland kan du prenumerera på händelser utifrån dina egna intresseområden.

Skapa prenumeration