Västmanland turisms logotyp (till startsida)
Västmanland turism
Edens Garden AB & Spirit Garden

Rekreation på landet för kropp & själ

Sedan 2007 driver vi ett litet familjföretag på landet i Hälsodestination Svartådalen i Västmanland. Vi erbjuder småskaligt boende, friluftsaktiviteter och avslappningsmetoder. Hos oss kan du uppleva naturen med alla dina sinnen i en avskild och genuin naturmiljö och unna dig tid för reflektion.
  • Ditt besök hos oss bidrar till att förbättra livskvaliteten på landet i vårt samhälle.
  • Din vistelse hos oss leder till givande upplevelser av socialt-, kulturellt utbyte och anknyter till ny vänskap.
  • Hos oss går hållbarhet och aktivt delaktighet hand i hand. Småskaligt och autentiskt är vår exklusivitet!

Den lantliga kultur och naturmiljön runtom verksamheten har en väldigt vikigt funktion i vårt sammhälle. Under många år vänder många sig hit just för den inspirerande och avkopplande miljön. Vi vill först och främst informera om just detta, genom exempelvis våra guidade turer, vilket ger en direkt inspirerade, personlig koppling för innebörden till detta.

Vi som företag, prioriterar det som bidrar till ekonomiskt-, ekologisk och lokal hållbarhet i bygden. Sammarbete med och handla hos andra lokala aktörer i bl.a. råvaror, matvaror och hantverk, är något vi är stolta över. Detta gynnar på flera plan, förstås själva miljön, men även vårat lokala samhälle och dess ekonomi i bygden.

Med stort förnuft och uppfinningsrikedom använder vi redan existerande material och resurser utan att behöva göra dyra investeringar och har därför liten eller ingen anspråk på de redan existerande belastade naturresurser.

Bild på Edens Garden AB & Spirit Garden;

Edens Garden AB & Spirit Garden