Till innehåll
Vårdgivare och samarbetspartners Vårdgivare och samarbetspartners
För vårdgivare och samarbetspartners
Vårdgivare och samarbetspartners

Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Digitala möten

Vad behöver jag ha för att kunna genomföra ett Skypesamtal?
Vi rekommenderar en webbkamera och ett headset. Bärbara Regiondatorer har inbyggd webbkamera samt mikrofon och högtalare, där rekommenderar vi att du ändå använder ett headset för att få så bra ljud som möjligt.


Jag har problem med ljudet, vart hittar jag inställningarna i Skype?
Det gör du under Verktyg -> Inställningar för ljudenhet. OBS! Tänk på att om du gör några ändringar behöver du avsluta pågående samtal och ringa upp igen.


Varför kan inte den andra personen i samtalet presentera sin skärm?
Mötesbokaren behöver högerklicka på personens profilbild och välja "Gör till presentatör", därefter kan man presentera sin skärm.

Gruppsamtal

Vad behöver jag för utrustning när vi är flera som ska delta i samtalet här?
​Då ni är flera som ska vara med rekommenderar vi istället en Skypepuck, den kopplas enkelt in i datorns USB-port och ger bättre ljud än vad den bärbara datorn kan erbjuda. Rekommenderas för 2-5 personer.

Konferensrum

Hur ändrar jag ett bokat möte till att bli ett Skype-möte?
Öppna upp kallelsen i Outlook, överst i menyn ska det finnas en knapp för Skype-möte/Teams-möte. Klicka på den och välj sedan Spara. Vänta sedan någon minut så ändras kallelsen till ett Skype-möte.


Vad är skillnaden mellan ett Skype-möte och ett Teams-möte?

I konferensrumssystemen spelar det ingen roll vad du har valt, det fungerar oavsett. Skype kommer på sikt att ersättas av Teams.