Viktig information om driftstörning i Cosmic – Klinisk kemi
Beställningar fungerar att nyskapa och skicka i Cosmic De beställningar som är korrupta dvs. innehåller röda rader är skapade under det dygn vi hade problem med innehållet i analyskatalogen (ca 2020-09-09 kl. 13:00 fram till 2020-10-10 kl. 20:00).
Tillfällig lösning
Tills problemet är löst med röda rader i Provtagningsunderlag gör följande:
högerklicka Gå till beställningen och ta bort de röda raderna och lägg till analyserna på nytt och Spara. Efter det går det att skriva ut etiketter och underlag och även Skicka beställningen från Provtagningsunderlag.
Observera att det i vissa fall står ett felaktigt prefix (namn) på den röda analysen; t.ex. Sp-Albumin men det ska stå Csv-Albumin osv.
Om du är osäker på det korrekta namnet (prefixet) – sök på t.ex. Albumin och se analyser som finns att välja på.
Fortsatt är det viktigt att bevaka Inkorg svar och svarsmottagare Ingen för att se svar som inkommer på pappersbeställningar.