Felanmälan och Förfrågan
Om du upplever ett problem eller har en fråga som rör IT eller telefoni är du välkommen att kontakta IT-Supporten på telefon 021-17 35 00.
Region Västmanlands IT-Support är bemannad vardagar klockan 07:00-17:00.
Glöm inte att ta del av vår Driftinformation för att hålla dig uppdaterad om systemuppgraderingar, driftstopp och servicefönster.
Förfrågan nytt IT-system
Har du behov av ett nytt IT-system ringer du till IT-Supporten på 021- 17 35 00.
För dig som har tillgång till Regionens nätverk
Följ dina ärenden
Du kan följa dina registrerade ärenden och deras status om du kommer åt Regionens nätverk. Då har du möjlighet att komplettera ditt ärende med tillkommande information genom att lämna kommentarer och bifoga filer.
Snabbare felsökning
För att vi snabbare ska kunna påbörja felsökning vid ett eventuellt problem underlättar det om du kan lämna vissa uppgifter redan vid den första kontakten:
- Ditt HSA-ID
- Datorns Maskin-ID
- Ett telefonnummer och en mailadress vi kan nå dig på
- Hur länge du har upplevt problemet
- Om det är flera kollegor som är berörda
- Om du fått något felmeddelande, och i så fall, hur det lyder