Till innehåll

Verksamhetssekreterare till Habiliteringscentrum

Refnr: 20210351

Nu söker vi en medicinsk sekreterare som kan tillträda som vår nya verksamhetssekreterare och stödja Habiliteringscentrums ledning. Gillar du att ge service och vill ha ett arbete som innebär en stor bredd av administrativa uppgifter, ett stort mått av delaktighet och variation så är detta tjänsten för dig! Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetssekreterare arbetar du med en stor variation av arbetsuppgifter och är involverad i många delar av Habiliteringscentrums ledningsarbete och administration. Du kommer att stödja verksamhetschef, övriga ledningsfunktioner samt enhetschefer. Du har en samordnande roll i Habiliteringens verksamhetsledning. I detta ingår bland annat att planera och vara sammankallande till möten och samråd, föra protokoll, tillhandahålla statistik och underlag, fakturahantering i Agresso, administration i personalsystemet Heroma och att hantera instruktioner i ledningssystemet Centuri. En viktig del är att hantera den övergripande remisshanteringen och att dokumentera i journalsystemet Cosmic. Det ingår även att samordna och hantera inkommande avvikelser och att hantera diarieföring och HSA register. Detta är en tjänst för dig som gillar att ge service och som vill ha ett omväxlande arbete där du arbetar med många parallella uppgifter samtidigt!

Så här beskriver nuvarande verksamhetssekreteraren, Monica, tjänsten;

"Om du gillar variation, administration, att samarbeta och försöka komma vidare i frågor tillsammans så trivs man i det här arbetet. Det är en servicetjänst där du banar väg för att andra personer ska kunna göra sitt jobb på bästa sätt. Målet med alla mina uppgifter är att patienterna i förlängningen ska få rätt habilitering. Kollegorna och medarbetarna är väldigt trevliga, vi har en bra arbetsmiljö och vi har genuint trevligt tillsammans".
 

Om arbetsplatsen

Habiliteringscentrum är en specialistverksamhet ger stöd genom hela livet till personer med vissa funktionsnedsättningar. Detta stödet rör allt i livet utöver det stöd alla medborgare har rätt i till inom övrig hälso- och sjukvård. Vi arbetar i team bestående av flera olika yrkeskompetenser för att kunna ge det bästa stödet till patienten utifrån de förutsättningar individen har. Kompetensen i basteamen består av arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator, logoped, psykolog och specialpedagog. De vi finns till för har diagnoser som intellektuell funktionsnedsättning, autism och rörelsenedsättning. Vi har av cirka 160 medarbetare och bedriver verksamhet i Västerås, Köping och Fagersta.

Din arbetsplats kommer att vara inom verksamhetsledningen i Västerås och du ingår i en arbetsgrupp bestående av verksamhetschef, verksamhetsutvecklare, kommunikatör, LSS handläggare, habiliteringsläkare och habiliteringssköterska. Du är direkt underställd verksamhetschef.

Hos oss erbjuds du

 

Kvalifikationer

Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare och får gärna ha erfarenhet av administrativt arbete på ledningsnivå. Då du kommer att arbeta i ett flertal olika system är det viktigt att du har en god datavana och att du har lätt att sätta dig in i och lära dig nya system. Det är positivt om du har erfarenhet  av systemen Cosmic, Heroma, Agresso, Synergi eller Centuri. Det är också ett plus om du har erfarenhet av de målgrupper som Habiliteringen arbetar med. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. 

För att trivas i denna roll behöver du vara flexibel och serviceinriktad eftersom arbetsinnehållet är brett och kommer att variera utifrån verksamhetens behov. Du driver själv ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt och har en förmåga att förstå behov, agera proaktivt, prioritera om, och att ta egna initiativ. Det är även viktigt att du arbetar bra med andra människor och är bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Driv, engagemang och intresse för tjänstens innehåll är avgörande.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan senast 16 maj 2021!

 

Kontaktpersoner

Annica Winroth
Verksamhetschef
021-17 60 38
annica.winroth@regionvastmanland.se
Margareta Hjort Fredriksson
Vision
021-17 44 43
margareta.hjort.fredriksson@regionvastmanland.se

Liknande tjänster

Ort
Tjänster
Tjänst Ort Publiceringsdatum
Medicinsk sekreterare, vikariat till Norberg vårdcentral Norberg 2021-05-07

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Vi använder cookies och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka cookies som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer i vår Cookie policy och gör sen dina val.

Inställningar för cookies

Här kan du välja vilka kategorier av cookies som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av cookies som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av cookies från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.