Till innehåll
Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Supportkonsult till Centrum för Digitalisering

Refnr: 20180310

Vill du arbeta i ett fantastiskt team med stort driv för att ligga i framkant inom IT i en serviceinriktad roll där du är med och påverkar resan mot en högteknologisk region?

För oss är svaret självklart och vi vill ha med dig på vår resa!

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

 

Arbetsuppgifter

Som supportkonsult i vår Helpdesk ger du IT-support till Region Västmanlands anställda i deras dagliga arbete. Arbetet innebär till största del kundkontakt genom att svara på frågor och lösa problem som kunderna har via telefon, men också direkt på plats. Andra förekommande arbetsuppgifter är även dokumentering och registrering av kundärenden.

Antalet applikationer som supporteras utökas ständigt vilket ger dig möjligheter till specialisering och att delta i projekt. Arbetet är förlagt enligt roterande schema i första linjens support och andra linjen. Bemanningen inom IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00 – 17:00 måndag till fredag. I dagsläget arbetar 12 personer i Helpdesk och cirka 200 inkommande samtal hanteras dagligen.

 

Om arbetsplatsen

Centrum för Digitalisering har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för regionens olika verksamheter. I vårt uppdrag ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet. Helpdesk är en av enheterna inom Centrum för Digitalisering.

 

Vi erbjuder dig

Att vara del i ett härligt team med bra samarbete och lagkänsla som strävar mot samma mål.
En utåtriktad roll med många kontaktytor där du får arbeta med service och göra skillnad för andra i ditt arbete.
Bra utvecklingsmöjligheter i din profession där du får både specialisera dig och arbeta brett med IT-support.
En arbetsplats som vill ligga i framkant inom IT och som uppmuntrar och tillvaratar dina idéer och förbättringsförslag.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som brinner för att ge service och hjälpa användare utifrån deras behov. Du är van vid Windowsplattformen och har tidigare arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad roll med liknande arbetsuppgifter från en 1:a och 2:a linjens support.
Du behöver ha bra kunskaper i Active Directory och hur ärendehanteringssystem fungerar.

För att passa hos oss tror vi du har utbildningsbakgrund inom IT eller liknande och är van vid Microsofts produkter i stort.

Du är en samarbetsinriktad person som vet vad ett gott bemötande innebär och som utan problem kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det här är ett jobb för dig som tycker om att ta ansvar, är pedagogisk och som har förmåga att analysera och bryta ner olika frågor och problem.

Du är van och tycker om att arbeta i team och samarbeta för att komma fram till den bästa lösningen för våra användare.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.

 

Välkommen med din ansökan senast 3 maj 2018.

 

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov. Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Kontaktpersoner

Tuija Jonasson
Enhetschef Helpdesk
021-17 67 93

Thomas Lund
Vision
021-17 61 79

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Mer om våra kakor