Servicetekniker med inriktning svagström till Drift

Refnr: 20240253

Vi befinner oss i ett expansivt skede och planerar för stora investeringar under en längre tid. Vill du arbeta med oss under denna resa? Har du erfarenhet och intresse av att arbeta med svagström? Vi söker en ansvarstagande servicetekniker med inriktning på svagström/data som tycker om att samarbeta med många olika personer och ha varierande arbetsuppgifter. Tycker du om att vara serviceinriktad och lösningsorienterad i ditt arbete? Det kanske är dig vi söker.

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Arbetsuppgifter

Vi på Drift välkomnar dig till en bred verksamhet med varierande och stimulerande arbetsuppgifter med goda chanser till utveckling. Som servicetekniker hos oss kommer du att samarbeta med förvaltare, entreprenörer, kunder och kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att utföra drift, skötsel och installation av svagströmsanläggningar, främst patientlarm, datanät, kallelsesignal och inbrottslarm.

• Planering och utförande av skötsel, tillsyn och avhjälpande underhåll
  • Mindre kompletteringar i anläggningar
  • Analys av uppkomna fel och brister och ge förslag på åtgärder som ska utföras
  • Rapportering av funktionsstatus på anläggningen till driftledning
  • Avrapportering av dagliga händelser och åtgärder på aktuell arbetsorder
  • Sammanställning av åtgärder i anläggningen som har behov av större planerat underhåll och rapportera till driftledning
  • Initiering av behov av entreprenörer/material till driftledning
  • Godkännande av leverantörers följesedel/tidrapport

Om arbetsplatsen

Drift är en enhet inom Regionservice. Vi på Drift har ett länsövergripande uppdrag och ansvarar för drift och underhåll på sjukhusen och vårdcentraler i Västerås, Sala, Köping och Fagersta. Den förvaltade ytan är cirka 450 000 kvadratmeter.

Vi erbjuder dig:

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad elektriker eller svagströmstekniker alternativt har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av att arbeta med datanät och patientlarm eller annat liknande arbete. Kunskap och erfarenhet inom svagström, kallelsesignal och inbrottslarm är meriterande. Du är en god kommunikatör och behärskar svenska språket i tal och skrift. Du har goda IT-/datorkunskaper.

Som person ser vi att du är serviceinriktad, mån om att leverera lösningar och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du är självgående och tar ansvar för att driva, planera och genomföra ditt eget arbete med kvalité. Vi ser att du är lugn, stabil och har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt arbete.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Beredskap ingår i tjänsten.

Välkommen med din ansökan senast 20 september 2023.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Mikael Svanström
Enhetschef