Till innehåll
Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Medicinsk sekreterare till Resursenheten Västerås

Refnr: 20180261

Är du medicinsk sekreterare som brinner för ett omväxlande arbete där du får bredda din kompetens genom att arbeta hos olika verksamheter med varierande uppgifter som att skriva journalanteckningar, stå i reception och vara ”ansiktet utåt”? Då är det kanske dig vi söker.


Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

 

Arbetsuppgifter

Som medicinsk sekreterare hos oss på Resursenheten välkomnas du till en arbetsplats med bra stämning och sammanhållning. Dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag, huvuduppgiften är att skriva journalanteckningar för samtliga verksamheter inom regionen. Du kan komma att tjänstgöra i reception med att ta emot patienter och besökare. Du kommer att vara "ansiktet utåt" vilket kräver ett tillmötesgående sätt, förmåga att möta alla personer med glädje, nyfikenhet och respekt.


Om arbetsplatsen

Resursenheten är regionens interna bemanningsservice och vårt uppdrag är att erbjuda kompetenta sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare när ordinarie personal är borta under korttidsfrånvaro. Personalen hos oss genomgår samma obligatoriska utbildningar som övrig vårdpersonal inom regionen vilket gör att våra kunder erbjuds personal med hög kvalitet och kan känna trygghet. Vi erbjuder också vårdnära service, administration och interna patienttransporter. Det är arbetsuppgifter som avlastar vården vilket ger mer tid till patienterna.

 

Vi erbjuder dig:

  • Ett flexibelt arbete med variation i både arbetsuppgifter och arbetsplats.
  • En utåtriktad roll med många kontaktytor.
  • Ett lönetillägg på 2 000 kronor om du arbetar heltid, som är kopplat till din anställning hos oss på resursenheten.
  • En trygg anställning med bra förmåner för dig som anställd. Här kan du läsa mer om dina förmåner: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/


Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och vi ser gärna att du har utbildning i sjukdomsklassificering. Meriterande är minst två års erfarenhet inom yrket. Du har goda datorkunskaper samt goda kunskaper och tidigare erfarenhet av arbete i datajournalsystemet Cosmic. För tjänsten fordras goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Du har en god förmåga att formulera dig och dokumentera.

Som person är du självgående och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn, stabil och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du kommunicerar tydligt samt är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar.


Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Vikariat i ca 10 månader med möjlighet till förlängning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

 

Välkommen med din ansökan senast 15 april 2018.

 

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov. Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Kontaktpersoner

Elisabeth Collin
Enhetschef
021-17 61 19

Iréne Grahn
Vision
021 - 17 36 63

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Mer om våra kakor