Till innehåll
Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Administrativ assistent till Habiliteringscentrum

Refnr: 20190834

Stimuleras du av att ge god service och vara ett administrativt stöd till andra? Hos oss blir du en viktig nyckelperson i vår verksamhet på Habiliteringscentrum ,där vi tillsammans arbetar för att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar att leva ett gott liv? Vår kollega går vidare till nya utmaningar och därför behöver vi en ny medarbetare i vårt team. Det kanske är dig vi söker?

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.


Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent välkomnas du till en verksamhet där du kommer att ha mycket varierande administrativa uppgifter. Du är vårt ansikte utåt och tar emot patienter och besökare i vår reception, sköter kassan, hanterar bokningar, post och tar emot samtal. En annan viktig del i ditt arbete kommer att vara ett administrativ stöd till personal i vår verksamhet. Du kommer ingå i ett team och samarbeta med andra administrativa assistenter. 

Vi arbetar med att ständigt förbättra vår service. Vi vill gärna att du vill vara delaktig i att förbättra och utveckla arbetssätt och rutiner kopplat till det administrativa arbetet och vårt ansvarsområde. På gång i vår verksamhet är t.ex. att införa digitala arbetssätt.


Om arbetsplatsen

Habiliteringscentrum är en länsövergripande specialistverksamhet inom förvaltningen för primärvård, psykiatri och habiliteringsverksamhet. Från och med årskiftet så kommer vi att tillhöra hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Habiliteringscentrum har till uppgift att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar att leva ett gott liv. Målet för vårt arbete är att underlätta vardagen och skapa förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder stöd, råd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar inom områdena intellektuell funktionsnedsättning, autism, omfattande rörelsehinder, förvärvad hjärnskada och synnedsättning. Vi ger även stöd och konsultation till anhöriga och närstående. De insatser vi ger kompletterar det stöd som ges av samhällets övriga instanser. Samverkan med dessa är en viktig del av vårt arbete. Vi har även en tolkenhet som tar emot och administerar uppdrag till våra tolkanvändare som är i behov av teckenspråksstolkning, döv- blindstödstolkning och skrivtolkning.

Vi erbjuder dig:

  • En god introduktion
  • Ett varierat och omväxlande administrativt arbete
  • Ett serviceinriktat arbete där du få träffa många olika människor
  • Möjlighet att påverka utformningen av dina egna arbetsuppgifter
  • En trygg anställning med bra förmåner för dig som anställd. Läs gärna mer här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/


Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasial utbildning och erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba i reception och erfarenhet av att möta målgruppen.

Det är meriterande om du har goda kunskaper gällande de lagar och regler som styr det administrativa arbetet inom Hälso- och sjukvården såsom t.ex. sekretess. Det är viktigt att du har vana från arbete i datormiljöer och att du har goda datorkunskaper. Det är meriterande om du har kunskaper i Cosmic och är van att bemöta personer med funktionsnedsättningar. Du har goda kunskaper i svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och arbetar bra med andra människor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är lugn, stabil och trygg i din yrkesroll. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter och växla mellan uppgifter. Vi ser också att du vill  bidra i förbättringarbeten och ser möjligheter i förändringar.

Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att söka till oss redan idag!


Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid.

Tillträde omgående, efter överenskommelse.


Välkommen med din ansökan senast 15 December 2019.

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan. Utdrag från polisens belastningsregister kommer att begäras vid en eventuell anställning Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid. Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.

Kontaktpersoner

Annika Lindblom
Enhetschef Administrativa enheten
021-17 57 15
annika.lindblom@regionvastmanland.se
Irene Grahn
Vision
021-17 36 63

Liknande tjänster

Ort

Tjänster

Tjänst Ort Publiceringsdatum

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Mer om våra kakor